Am de mult niste poze cu prajitura cu branza facuta pe fuga Olivia cand erau ei la noi si inca unele de cand am fost la gratar. Astea mi-o placut cel mai mult dintre pozele facute de mine, si probabil ar fi avut mai mult farmec daca le postam atunci.

 

  Cu cheesecake-u nu prea poti sa dai gres decat daca arzi ceva sau mai ii vorba de gusturi in sensu’ ca poate unora le place cu mai mult biscuite si altora cu mai multa branza. In cazu’ astora de fata proportia ar fi de 1:1

Am pus intr-o punga niste biscuiti digestivi si i-am zdrobit cu facaletu’ pana se faramiteaza bine de tot.

Am topit in cuptorul cu microunde cateva linguri de unt si le-am turnat peste cat sa omogenizez putin biscuitii.

In timp ce Olivia umplea formele cu biscuiti, eu am mixat crema de branza (philadelphia natur, sarata) cu zahar, zeama de lamaie, un galbenus si un ou intreg, apoi am turnat peste si frisca batuta (Hulala). Din ce-am citit pe net, merge  si mascarpone. Eu am mai folosit si crema de branza din Kaufland, marca proprie. Costa foarte putin, si la gust nu difera prea tare, doar ca n-am mai gasit sa iau si de data asta. O colega de serviciu o facut cu branza de vaci, iaurt, smantana si unt sau frisca parca, si i-o iesit foarte buna. New York cheesecake se face fara biscuiti de exemplu.

Am turnat compozitia peste amestecu de biscuiti, pana sus. Dupa ce se coace, se lasa destul de tare, it deflates and looks kinda nasty.

Le-am lasat in cuptoru’ preincalzit max 20 minute la foc mediu. De obicei se lasa pana cand se incheaza amestecu  (trebuie sa se umfle si apoi sa se desumfle) dar sa aiba centru gelatinos. Centru se coace si dupa ce se scoate prajitura din cuptor. Am gresit, cred ca si overcooking it can ruin it.

Aci is pozele cu grataru.

