Pentru blat am folosit:

– 4 oua

– 180 g zahar pudra -eu am amestecat brut cu alb in proportie de 70%-30%, dar nu consider ca ar avea importanta mare in rezultatu final)

– 200 g faina

– 1/2 plic praf de copt

– 2 pliculete de cafea (eu am avut jacobs verde)

– 100 ml cafea tare

– varf de cutit de sare

Pentru crema:

– 6 galbenusuri

– 200 g zahar pudra

-500 g mascarpone

-250 ml frisca lichida

Pentru insiropat:

– 200 ml cafea + alcohol of your choice (eu am avut o lingurita de rom  si niste jack daniel’s) Alte dati am pus si lichior de oua, cafea, “cherry” sau plain rum.

Am incins cuptorul si mi-am pregatit tava (doar hartie de copt). Ca sa nu se arda blatul in forma mea de tabla ieftina, eu mai folosesc inac o tava pe care o pun sub pentru efectul de “fund dublu.”

Am separat ouale si am batut albusurile cu sare si zahar pe care le-am pus del a inceput. Dureaza cam 10 minute pana incep sa se intareasca, dupa care inca 5 min ca sa creasca in volum si sa se intepeneasca suficient ca atunci cand se intoarce vasul invers, sa nu curga. Eu n-am avut rabdare sa le bat chiar asa tare.

Am turnat cafeaua racita peste galbenusuri si le-am omogenizat apoi peste albusuri (albusurile au fost suficient de tari incat sa nu permita lichidului sa ajunga pe fund.) Am amestect incet cu o paleta de sus in jos cu miscari circulare ca sa nu se lase spuma si apoi am adaugat faina cernuta cu praful de copt amestecand grijuliu. Am turnat aluatul in tava si am copt blatul aproximativ 30 minute, pana cand scobitoarea iese curata. Vreo 10 minute la mare, si apoi la foc mediu spre mic sa nu se arda. Nu l-am lasat sa se coaca foarte tare, pentru ca vroiam sa fie umed.

Am obtinut o frumusete de blat pe care l-am lasat la racit inainte sa-l tai (face firmituri mai putine cand ii rece, si pastreaza mai multa umezeala in interior, ceea ce si vroiam).

Am inceput cu crema pentru ca si ea are nevoie de timp de racire. Am amestecat galbenusurile cu zaharul pudra pana se deschide pasta respectiva la culoare si capata un aspect spumos. Apoi le-am pus deasupra unui vas cu apa care fierbe dar fara sa ajunga apa la vasul cu spuma de galbenusuri. le-am lasat cam 15 minute amestecand din cand in cand (nu m-am cronometrat, dar stiam ce consistenta vreau sa am la final). Le-am luat de pe foc si le-am scos pe balcon sa se raceasca mai repede. dupa ce se racesc complet trebuie sa fie tari. Eu le-am mai amestecat putin cu mixeru inainte sa torn mascarponele (la temperatura camerei) peste.

Asamblarea se face usor. Se feliaza blatul cat mai uniform posibil (se poate renunta la partea de sus daca este deformata), se insiropeaza cu cafea+alcool si se umple cu crema.

Ca sa fie mai simplu, eu mi-am facut un inel din doua fasii de hartie cartonata pe care le-am pus in jurul torului ca sa nu mi se scurga crema (desi era destul de consistenta si la temperatura camerei).

Am impartit crema in trei, 40%, 40% si 20% for the top. Am incercat sa ii fac un model cu lingura, si l-am pudrat cu cacao. Se poate decora in multe feluri, eu am ales ce era mai rapid si mai simplu avand in vedere ca am mai pregatit niste gustari.

offtopic: pentru vinete albe si gustoase se poate adauga o lingura de iaurt gras, sau smantana 😀

