… sort of twist.

Nu stiu cum se face sosul bolognez dupa reteta originala si nici n-am mancat in alta parte decat acasa, facut de mine, si nu am termen de comparatie. Sunt multe variante pe net. Toate au la baza ceapa, morcov, telina, carne, piure de rosii si condimente.

Eu m-am inspirat de data asta din reteta tipei de la Justlovecookin’.

Ingredientele folosite de mine:

-1 ceapa rosie

-2 morcovi

-1 felie de telina

-2 ardei iuti murati

-312 g pulpa de porc tocata

-290 g pulpa  de vita

– 500 g rosii decojite si taiate

-heinz ketchup picant, ketchup de casa si sos picant

-busuioc, oregano, piper, frunze de telina si dafin

-2 felii de slanina afumata de casa 😀 (si de asta am prin frigider, dar pana acuma am mancat doar la gratar)

Preparare:

1. Am taiat slanina felii subtiri si am lasat-o la foc mic sa se prajeasca si sa se unga tigaia (atentie la foc, daca este prea mare, uleiul de la slanina poate sa fumege si gustu’ nu cred ca-i tocmai placut).

2. Am taiat ceapa cat mai marunt, apoi ardeii si in cele din urma am razuit morcovii si telina. Le-am rasturnat in tigaie si le-am lasat sa se caleasca la foc mediu amestecand in ele sa nu se arda/prinda de tigaie. Mirosu’ mi-a placut neasteptat de mult, mult mai aromat decat cel al legumelor prajite in ulei de floarea soarelui, plus ca sfaraie fara sa se arda 😀

3. Intre timp am decojit rosiile si le-am taiat cat de cat marunt, cat am avut rabdare.

4. Am adaugat si carnea si am imprastiat-o cu paleta sa se desfaca. Am mai lasat amestecatura sa fiarba pana isi schimba carnea culoarea.

5. Am pus si rosiile. N-am mai avut rabdare si am adaugat si o lingurita de busuioc uscat, oregano, piper, 3 linguri de ketchup de casa, 1 lingura de heinz si putin sos picant. Am amestecat si am asteptat sa dea in clocot. Rascolind printre condimente, am gasit si foi de dafin, am pus cateva, si frunzele de telina. Am mai lasat sa fiarba o ora, doar o ora, era 12:30 deja.

Am fiert si spaghetele conform instructiunilor de pe pachet. La final am razuit si telemea.

