(reteta de vreo 2 luni)

O buna parte din retetele pe care le pregatesc se bazeaza pe “mancare” ramasa in fridiger pe care nu vreau s-o las sa se altereze. De data asta insa am avut conopida pe care am cumparat-o cu gandu la un fel de sufleu.

Ingredientele folosite de mine:

– 700 g conopida (aproximativ) Eu am avut cam 1 kg, dar am facut si salata*

– 2 oua +1 albus (galbenusul l-am folosit la maioneza)

– 4 linguri de smanta

– 4 linguri de lapte

– 1 lingurita de faina

– sare, piper, fulgi de ardei iute

– branza (telemea/mozzarella/cascaval etc) cat sa se acopere conopida si sosul.

Se poate folosi orice fel de branza cata vreme va place si goala. Alte dati am folosit si putin unt, de data asta m-am abtinut. Iese foarte buna oricum. Daca as fi avut, as fi pus si putin pesmet.

Preparare:

1. Am spalat conopida, am desfacut-o in “buchetele” si am lasat-o cam 10 minute in apa rece cu sare ca sa se indeparteze impuritatile.

2. Intre timp am pus apa la fiert intr-o oala.

3. Cand apa a inceput sa fiarba,  am clatit conopida si am pus-o intr-o strecuratoare metalica (de genu aleia cu care se strecoara ceaiu’ doar ca mai mare) si am pus-o deasupra oalei, fara sa ajunga in apa. Am acoperit-o si am lasat-o sa se … abureasca cam 10 minute pana cand se inmoaie putin. Cu cat buchetelele sunt mai mici, cu atat se vor inmuia mai repede. ( mie imi place sa desfac toate inflorscentele cat mai uniform.)

4.  Se incinge cuptorul la.. mare. Cuptoru’ meu n-are termometru, si nici eu nu am deocamdata, deci il dau la mare.

5. Am batut ouale si albusul cu un tel, am adaugat putin piper, de preferat alb ca sa nu se vada urat, eu am pus negru, nu-mi place deloc mirosul piperului alb, am pus faina in ploaie si am amestecat incetisor ca sa nu se formeze cocolosi. Apoi am adaugat laptele si smantana. Nu cred ca are importanta daca ingredientele sunt la tempertura camerei sau nu, ale mele erau din frigider.

6. Conopida deja inmuiata se rastoarna intr-un vas termorezistent (fara sa trebuiasca strecurata), se condimenteaza (se tine cont si de branza, daca este sarata sau nu) si se acopera cu sosul obtinut la 5. (inainte de a turna sosul se poate presara pesmetul peste conpida, ajuta putin la absorbtia lichidului)

7. Se acopera cu branza rasa si se coace la foc mediu spre mic pana cand branza este topita si incepe sa se .. maroneasca, like so.

That’s all. Se poate servi si cu smantana (mie nu-mi place) sau cu rosii, sau muraturi SI FARA PAINE.

*

