Reteta adaptata de-aici.

Pentru aluat:

113 g unt

112 g zahar

Putina sare

1 galbenus

2 linguri lapte

Esenta de vanilie (eu am folosit un sfert de pastaie de vanilie)

250 g faina

Praf de copt

Pentru umpltura:

200 g smochine uscate

200 ml apa

Scortisoara, nucsoara dupa gust

100 g zahar brun

Zeama de lamiae

(eu am folosit doar smochinele si 100 ml apa, fara zahar pentru ca sunt déjà dulci)

Zaharul cu untul se cremuiesc pentru cateva minute. Se adauga esenta de vanilie si galbenusul si se amesteca inca 1 minut. Se toarna si laptele.

Faina +praful de copt se amesteca si se toarna peste partea lichida si se amesteca intr-un aluat care se inveleste in folie de plastic si se lasa in frigider cel putin 1 h. (aluatul se poate congela si rezulta niste biscuiti mai fragezi care cresc si mai fain daca se tine coca la congelator. eu am descoperit asta accidental cand am lasat o parte din aluat in congelator ca n-am mai avut timp sa coc prajiturile).

Pentru a face umplutura, se desfac smochinele si se lasa la foc mic cu apa, condimentele si zaharul. (eu am folosit mai putina apa (100 ml) si n-am pus deloc zahar sau condimente)

Dupa ce apa da in clocot se ia de pe foc si se acopera, se lasa pana cand smochinele se hidrateaza si se inmoaie apoi se scurge excesul de lichid si se paseaza cu blenderul.

Inainte de a incepe modelarea prajiturelelor, se inchinge cuptorul la 170 c.

Aluatul racit se intinde intr-o foaie dreptunghiulara de 40×30 cm. Ca sa modelez aluatul mai usor, eu am intins aluatul pe folie de plastic, de aia cu care se acopera alimentele. Am taiat aluatul in trei fasii.

1/3 din umplutura se aseaza pe mijlocul primei fasii care se poate unge pe capete cu ou batut. Ambele laturi ale foii se intind spre mijloc  pentru a inveli umplutura intr-un fel de carnat turtit din care se taie apoi feliute cu un cutit bine ascutit.

A doua oara cand am facut, am intors aluatul pe partea cealalta for a smoother surface. Se aseaza pe hartie de copt in tava si se coc 15-20 minute pana se rumenesc. Se poate folosi si gem pentru umplutura, eu am facut din acelasi aluat si niste hamantaschen, for shape diversity. (is niste prajiturele traditionale evreiesti).

