Ochisem de mult prajitura si mai ales aluatul pentru ca are asa o tenta de foietaj. Mi se pare mie ca se aereaza discret la copt. Si Olivia la fel. Pentru tava noastra am facut portie tripa de aluat.

Daca ar fi sa repet prajitura, m-as gandi mai bine la cantitati si as face de 4 ori mai mult aluat pentru tava respectiva.

[…]

Ingrediente (adaptate de-aici)

360-390 g faina

300 g unt taiat cuburi si racit (foarte important sa fie racit)

150 ml apa cu gheata

2,9 kg mere

200 g zahar brut+alb mixd

zeama de lamaie

-migdale macinate, eu am avut cam 200 g

Preparare

Am curatat toate merele, printre ele si cateva “de casa” de la Viviana 😀 si le-am feliat cat mai uniform posibil. Le-am stropit cu zeama de lamaie (se oxideaza mai putin) si le-am pus pe foc cu amestecu de zahar. Le-am copt pana s-o inmuiat si le-am dat deoparte sa se raceasca.

Next, am cernut faina lasata si ea in frigider la racit. Am racit si telu cu care am framantat tot. La fe ca si in filmulet, Olivia o amestecat untu cu faina, in timp ce eu ii mai turnam apa putin cate putin. Am ajuns pana la urma la un amestec sfarimicios pe care l-am lasat in frigider 1 h.

Dupa ce-a trecut timpu, am scos aluatu si l-am pus pe masa pudrata cu faina. Ar fi util de urmarit filmuletul pentru ca prezinta destul de clar cum trebuie intins aluatul. Eu l-am intins cu facaletu de cateva ori si apoi l-am impaturit in trei ca pe o scrisoare. Am repetat miscarea de cel putin 5 ori si l-am pus iar la frigider juma de ora.

Am dat drumul la cuptor. Am impartit aluatul in doua parti (2/3, 1/3). Prima parte am intins-o  intr-o foaie potrivita pentru tava noastra. Noi am pus si hartie de copt.  Mie mi se pare mult mai igienic si mai usor de lucrat cu aluatul daca pun si hartie de copt, regardless of waht i’m baking.

Am pus foaia in tava si am presarat migdalele macinate. Am impartit si merele uniform peste foaie. Cu restul de aluat am facut niste fasii pe care am incercat sa le incalecam noi dar nu ne-o ajuns peste tot. Apoi am uns aluatul cu putin galbenus si l-am dat la cuptorul incins la 400 C pana cand s-a rumenit. A iesit gustoasa si aspectuoasa in ciuda neajunsului cu aluatul 😀

