Inspirat de Jamie Oliver’s recipe, but not quite, am ajuns sa fac pui la cuptor cu legume si ciuperci. On a side note, am facut o portie mult prea mare.

Ingrediente

– un pui

– 5 cartofi mari

– 3 cepe (1 rosie, 2 albe)

– capatana de usturoi taiata pe jumatate (mie mi s-o dezintegrat una din jumatati) plus cativa catei aditionali

– 6 morcovi

– ciuperci

–  o lamaie

– sare, piper, rozmarin (sau alte ierburi aromatice)

Preparare:

Puiul l-am lasat la temperatura camerei cam o jumatate de ora.

Am incins cuptorul la 250 grade celsius si m-am apucat de legume.

Le-am curatat, spalat si le-am taiat cum am considerat eu potrivit, mai mult am cioplit ca ma grabeam. Le-am asezat in tava si am incercat sa le amestec putin. Apoi le-am condimentat pe toate cu piper, sare, niste ierburi si fulgi de ardei iute apoi le-am picurat cu putin ulei de masline si am pus si cateva bucatele de unt, ici si colo.

Pe pui l-am luat si l-am frecat pe toate partile cu sare si piper, plus niste fulgi de ardei iute. I-am indesat sub pielea de pe piept niste unt si l-am picurat cu ulei de masline dupa ce l-am asezat peste legume. Sa nu uit de lamaie pe care am gaurit-o si am stors putina zeama peste pui inainte s-o pun in “cavitate”. Am pozat monstruozitatea si am varat-o in cuptor pentru 1.5 h

Am incercat sa respect instructiunile, da’ puiu meu nu s-o copt ca ala din poza de pe blogu lui Jamie. Adica era destul de palid pe alocuri dupa 1.5 h asa ca l-am mai chinuit inca juma de ora la foc mai mare. Am intors si legumele cum am putut ca erau mult prea multe (data urmatoare n-o sa fiu asa lacoma).  Dupa ce l-am scos din cuptor l-am lasat si invelit in folie de aluminiu inca 15-20 minute pana ne-am strans toti. Presupun ca are importanta si vasu in care se coace sau umiditatea, eu l-am pus peste legume >.>

L-am mancat aprope pe tot, pielea s-o transformat intr-o chestie crocanta si gustoasa. Am uitat sa zic ca dupa 1.5 h l-am frecat si cu putina sare grunjoasa. This helped with the crust.

Oamenii infometati o zis ca o fost bun. Eu am remarcat doar ca pieptu era destul de zemos, desi puiu’ era copt complet, which is good.

nu mai sunt poze acceptabile cu puiu. am pus cu mine, stiu ca se mai uita si maica-mea si ei ii sigur ii plac 😀

