What teh title says, carne de purcel crescut cu grau si malai, alergat prin curte.

Ingrediente

500 g pulpa de porc

1 dovlecel

4 morcovi

2 ceapa

1/2 ardei gras (atat mai aveam)

2 catei usturoi

100 g ardei copti (tot asa, ii aveam pe-acolo si nu mai stiam cum sa-i mananc)

hm, o bucata de ghimbir, o radacina de aia mai mica

2 linguri seminte de susan (?!)

2 ardei iuti din conZerva

Sos de soia, sos Worcestershire si chili sauce (optional)

sare, piper, fulgi de ardeu iute ^_^

si vermicelli (taitei din faina de orez)

Preparare

BUN, daca n-aveti wok, sa va cumparati. Prezenta se face in wok, adica iese mai bine, mai rapid si probabil si mai gustos. Eu am avut un wok mai demult, era d-ala ieftin de la Ikea. L-am folosit de cateva ori si l-am zgariat usor de tot, oricum aproape insesizabil la prima vedere. O ruginit si l-am aruncat.

Eu m-am caznit cu o tigaie cu fund dublu. Mi-am pregatit toate ingredientele din timp, ca stiam ca tre sa fiu pe faza la agitat tigaia sa nu mi se arda (stir fry baby).

Carnea am taiat-o feliute.  Carnea de purcel de casa miroase foarte fain.

Legumele le-am taiat bastonase, cat mai uniform posibil, ceapa am taiat-o solzisori (cred ca asa se descrie forma aia de feliat).

Am incins tigaia la mare, am turnat un strop de ulei si am adaugat carnea. Am tot agitat eu tigaia, dar degeaba, nu-i suficient de mare sa nu se atinga bucatile si deci o inceput sa iasa aburi si mai mult sa se fiarba decat sa se prajeasca. Totusi, am asteptat sa se adune zeama si apoi am scos-o intr-un bol. Am lasat carnea la mare pana cand mi s-o parut suficient de prajita peste tot. Daca aveam wok, sigur nu trebuia sa ma chinui asa sau sa spal tigaia inainte sa fac legumele.

Am curatat tigaia, am incins-o iar si am pus un strop de ulei, apoi am adaugat semintele de susan (nu stiam ca sar chiar asa cand se incing, ca niste purici), ghimbiru, usturoiu, ceapa si feliile de ardei iute. Le-am calit grijului pana cand o parte din seminte o devenit maro, apoi am pus si morcovii+dovlecelu+ardeiu.

Le-am calit asa la mare pana cand incep sa se inmoaie, agitand tigaia stir fry style, more or less. Le-am stins cu niste sos de soia si worchestershire, si sosu de la carne!! 😀 Mai lasa si legumele zeama. de-acolo incolo am tot verificat morcovii sa fie suficient de moi, si am asteptat sa scada zeama putin.

Am pregatit si taiteii aia cum scrie pe ambalaj, prima data cand am facut. A doua oara i-am fiert direct in tigaia cu legume.

That’s it, that’s all

