Nu abuzez cand vine vorba de mancare dar poftesc la tot si imi place sa gust. Reteta asta imi statea pe creier de cand o postat-o tipa cu painea. Am mai facut eu niste placinte de cand cu blogu’ dar cu aluat framantat si dospit de masina de facut paine si nu mi-o placut. O iesit niste placinte tari si fara gust (n-avea cine stie ce ingrediente either).

De data asta am luat reteta, am omis faptu ca se foloseste maia, like the real thing, de aia pentru paine, si mi-am improvizat eu un fel de ‘maia’ cu drojdie si faina integrala de la magazin, plus putin zahar si apa.

Am citit toata ziua despre maia (sourdough) si importanta in framantarea aluatului pentru paine. Am aflat ca it’s actually alive. Pe scurt, maiaua se face din faina neprocesata si apa, cantitati egale. Se amesteca un fel de aluat si se lasa sa creasca/”dospeasca” 6-7 zile timp in care se mai ‘hraneste’ cu faina proaspata parca. Bacteriile alea din faina se trezesc si incep sa .. faca niste chestii.

Sunt nsite stadii prin care trece pana sa poata fi folosita in aluaturi. anywho, eu nu aveam de unde sa fac rost azi (ca poti sa ceri la brutarie) si pana azi uitasem ca tre sa pun asa ceva in aluat. Am descoperit intre timp o brutarie unde vreau sa merg sa ma interesez de maia. AICI

Cam atat cred ca voiam sa zic. Ah, de fapt motivatia sa fac placintele astea o fost faptu ca mi-o tot trimis maica-mea branza intr-un ritm mai alert decat mancam noi. Am primit (si ii multumesc) cred ca 4-5 feluri. Nu prea arunc mancare si deci am trecut la treaba 😀

Ingrediente

20 g drojdie

10 g zahar (1 lingurita)

40 g faina (eu am pus integrala pentru paine)

70 ml apa

400 g faina

2 oua

70 g iaurt

6 g sare

20 ml ulei

Preparare

Am improvizat ‘maiaua’ amestecand faina integrala, drojdia, zaharul si apa (foarte putin incalzita) si am lasat amestecu vreo 10-15 minute sa creasca.

L-am rasturnat intr-un vas nou, am adaugat ouale si iaurtul si apoi am pus faina. L-am framantat cu mixerul pana cand s-au incorporat toate chestiile si i-am dat pace vreo 15 minute apoi am adaugat sarea si apoi uleiul (treptat sa se incorporeze tot). Am obtinut un aluat fin si elastic desi nu ma asteptam avand in vedere faptu ca n-am avut maia, meh.

De dospit l-am lasat pana cand si-o dublat dimensiunile. Cel putin asa ii expresia. Eu am stat 1 h dupa fundu lui. Tipa zicea ca ei ii ies cu cantitati ceva mai mici 10-15 placinte.. noh, eu cred ca le-am facut groase ca mi-o iesit vreo 6-7.

Gata dospit, am luat aluat cu o lingura, cam un pumn, si l-am intins putin cu mana, am pus branza si am strans aluatu in juru branzei, apoi am intins-o iar cu mana pe o farfurie (foarte buna ideea cu farfuria, ca nu murdaresti nici masa nici facalet).

Am prajit-o intr-o tigaie unsa usor cu ulei, pe ambele parti, pana cand se maroneste. Stiu ca n-am respectat reteta, dar mi-o iesit foarte bune. Sper ca bunica-mea ii mandra de mine 😀


