De cand mi-am luat wok-u, o devenit obiectu meu preferat din bucatarie. Imi plac toate lucrurile mele de fapt, dar asta ii chiar fain. Eu am cel putin 3 tigai/oale teflonate “non-stick” si nici una nu se comparu cu stratul de teflon de pe Wok, si am primit si garantie pe 10 ani la el.

L-am testat cu tot felu de ingrediente si retete, de la carne si legume stir fried pana la varza calita si gogosi, si imi place asa de mult ca l-as folosi la tot daca s-ar putea.

Ingrediente

– pulpa de porc

– sos de soia

– sos worchestershire

– seminte de susan

– 2 catei usturoi

– o bucatica de ghimbir prospat si razuit

– 2 morcovi medii

– 1/2 ardei rosu

– 1/2 ardei alb

-1 ardei iute (murat)

– 1 ceapa rosie si 2-3 bucati de gogosar murat (aveam in frigider)

– taitei vermicelli (aici cred ca am pus cu oua, ca mi se terminasera aia din faina de orez)

Eu zic ca pentru un gust diferit de gustul obisnuit de carne prajita, ar trebui sa se puna usturoi, ghimbir si sos de soia, restu pe masura gusturilor.

Preparare

Am inchis un strop de ulei in tigaie si am pus carnea pe foc cu grjia sa nu se atinga bucatile (sa nu se formeze abur si sa lase zeama si deci sa se fiarba in loc sa se prajeasca). Am incercat sa agit tigaia (stir fry style) si sa ma joc cu focu.

Aveam deja pregatite restul ingredientelor: usturoi +ghimbir razuite, morcovii, ceapa, ardeii si feliile de gogosar taiate bucati cat de cat egale, sa se gateasca uniform.

Dupa ce s-a caramelizat carnea, am pus usturoiul, ghimbirul si niste seminte de susan (atentie ca sar, eu nu m-am invatat minte, dar in wok nu sar prea sus). In mod normal cred ca se scoate carnea din tigaie si apoi se fac legumele.

Dupa 1-2 minute am rasturnat si restul ingredientelor si le-am tot agitat pe-acolo pana cand se inmoaie putin. Am stins toata tarasenia cu sos de soia, 2-3 linguri, si niste worcshestershire sauce. Intre timp am fiert si taiteii.

Am condimentat tot cu sare si piper si am rasturnat si taiteii peste legumele cu carne sa absoarba sos, asa imi place mie.

P.S. stiu ca nu am mai postat nimic de mult, am continuat sa gatesc si sa fac poze dar am inceput si sa citesc trilogia “Millenium” de Stieg Larsson. Cartile sunt motivul principal pentru care mi-am fusarit cam toate activitatile doar sa am mai mult timp pentru citit. Cine le-o citit sau o inceput sa le citeasca stie cum ii. Eu am ajuns la jumatatea ultimei carti si am inceput sa citesc mai incet ca se termina si dup-aia gata.

