Viviana implineste azi o varsta si sarbatoreste, printre altele, cu multe muffino-briose cu cafea, ciocolata si banana, pe care le-am copt impreuna (miss Bibo, Viviana si eu). La multi ani! si alte urari o sa-i mai fac in particular.

Pe scurt, am gasit o reteta pe care n-am facut-o inca, greseala mea pentru ca trebuia sa coc ceva pe ce eram sigura, dar orgoliul-i mare, am experimentat si din pacate am anumite retineri legate de rezultat. Mie nu imi place sa fac briose sau cupcakes sau chec pentru ca nu-s sofisticate si de cele mai multe ori ies prea dulci sau prea unsuroase, asa-i reteta,` si eu am mofturi. Sa nu mai zic de gust care cam seamana la toate, si in alea cumparate se simte prafu’ de copt sau bicarbonatu sau aromele artificiale. asaaaaaa..

Nu am poze din stadiile intermediare ca n-am avut timp, dar nu-i complicat.

Ingrediente  (in functie de dimensiunile formei si hartiilor, ies cam 15 din cantitatile de mai jos)

 – 250 g faina

– 50 g zahar brun

– 125 g zahar tos

– 2 lg praf de copt

– 1 lg praf de sare

– sprinkle of cinnamon

(astea o sa formeze partea uscata)

– esenta de vanilie

– 2 oua

– 125 g unt

– 175 ml lapte

(astea o sa formeze partea umeda)

– banane, cafea granule si ciocolata pentru diversitate :)) se poate folosi orice fel de ciocolata

Preparare

Am inmuiat untul la cuptorul cu microunde (se poate si pe abur) si l-am amestecat cu laptele si ouale (aduse la temperatura camerei, ca sa nu imi branzeasca untul), am pus si esenta de vanilie si le-am amestecat cu telul (merg si mixate).

Faina+zaharul+praful de copt+ sarea si scortisoara le-am amestecat intr-un bol.

Am rasturnat partea uscata peste partea umeda si am amestecat pana cand s-o omogenizat rezultand un aluat lipicios.

Pentru cele cu ciocolata, am maruntit ciocolata si amestecat o parte din ea cu aluat pe care l-am turnat in formele in care am pus hartiute pentru cupcakes. Am folosit si cateva bucati pe care le-am pus peste cu scop ‘decorativ’ =)

Observatia mea ar fi ca daca puneti ciocolata ar trebui sa reduceti din cantitatea de zahar pentru ca ies dulci ca naiba cu cantitatile de mai sus. Asta ar fi retinerea nr. 1.

Retinerea nr. 2 este ca unele dintre cupcakes s-au ars pentru ca ciocolata s-o inmuiat, ca era prea multa, si o ajuns pe fund si s-o ars asa putin si m-am suparat.

Retinerea nr. 3 este ca nu o crescut suficient si dau vina pe praful de copt, prea putin conform retetei, si meh.

Noi am facut cam 4 ture, adaptat cantatitatile ofc. La ultimele doua ture am pus si cafeaua.

Alea cu banana mi-o placut cel mai mult, ca is aromate si bananannaana se inmoaie si devine gooey and lovely.  Ah da, am ramas fara hartii pentru cupcakes si am folosit forme de silicon pentru mini bundt cakes.

