Teeeeheeee! nu stiu cum altfel sa-mi manifest incantarea in scris. Tocmai mi-am satisfacut o veche pofta culinara, tarta cu ciocolata. Maine incep treaba mai devreme decat de obicei, deci nu vreau sa lungesc povestea. Reteta pe care am folosit-o aici. Eu am marit putin cantitatile ca am folosit o tava mai mare (28 cm in loc de 23-25 cm)

Ingrediente (baza din biscuite)

– 200 g faina

– 130 g unt racit si taiat cuburi

– … o ciupitura (?!) de sare si una de zahar, o lingurita!

– o lingura de apa rece (eu am tinut-o cam 10 minute la congelator impreuna cu untu)

Ingrediente crema de ciocolata (la temperatura camerei)

– 270 g zahar (eu cred ca am folosit tot 250 pana la urma, ca mi s-o parut prea mult zaharu)

– 100 ml cafea

– 125 g unt

– sare

– 185 g ciocolata (eu am amestecat ciocolata neagra Schogetten si Milka Triolade, dar evident se poate folosi orice fel de ciocolata, dupa preferinte, ce m-am saturat sa tot mentionez treaba asta, normal ca poti sa-ti faci reteta cum vrei)

– 3 oua mici

– 40 g faina

esenta de rom

Preparare

Am incins cuptorul la 180 grade.

Am cernut faina, pus sarea si zaharul si am amestecat putin apoi am rasturnat untul peste faina si le-am sfaramitat cu telu si abia spre sfarsit mi-am bagat mana in aluat. Am pus o lingura de apa cat sa se lege aluatul si apoi l-am lasat sa se odihneasca la frigider aproape juma de ora.

Am intins o foaie masurata pentru forma mea, am intepat-o cu furculita pe alocuri dar am pus si boabe de fasole peste ca sa nu se deformeze la copt. Am lasat foaia la copt cam 20 minute cu 2-3 verificari, mai mult de nerabdare decat de grija. Cand is obosita nu am rabdare sa stau dupa nimic, am resuit sa stric tarta dupa ce am terminat-o, but that’s another story.

In timp ce biscuitele se raceste, am pus zaharul la caramelizat intr-o tigaie cu fund dublu. L-am lasat sa se caramelizeze frumos, aici chiar nu m-am grabit de frica sa nu-l ard.

Incercati sa evitati formarea de bulgari de zahar, ca tre sa stati dupa fundu’ lor pana cand se dizolva.another story 😀

Asa, am tras tigaia de pe foc si am rasturnat cafeaua, apoi am amestecat pana cand se incorporeaza perfect. Am stat si dupa fundu’ bulgarilor de zahar sa se dizolve, avcors. Apoi am pus untul si ciocolata si am amestecat.

Se racesc suficient ca sa se adauge ouale pe rand si apoi faina cernuta ca sa nu se formeze cocolosi. Si atat. Se rastoarna peste crusta aia si se mai baga la 180 grade pentru vreo 15-20 minute pana cand mijlocu devine gelatinos.

ASA, si dupa ce o scoateti din cuptor, sa asteptati sa se raceasca complet inainte s-o ciopartiti.

Eu am vrut sa gust inainte sa ma culc, si am sfaramat-o pe margini. Dar macar stiu ca ii buna. Are un aftertaste de inghetata de cacao de cand eram mici. Ii echilibru perfect intre gustu de croissant cu unt sarat si cu ciocolata cremoasa si dulceeeeee. Ii foarte dulce chestia asta, dar nu deranjeaza. Si se amesteca biscuitele cu crema de ciocolata ca si finetti sticks, dar mai bun.

In afara de faptu ca am spalat multe vase pentru ca am vrut eu sa fac poza la ingrediente in vase separate, si ca mi-am cantarit exact tot ce-am folosit, n-am depus cine stie ce efort. Trebuie taiata cu ceva foarte ascutit si lama subtire.

