Nu stiu cum sa traduc numele prajiturii. Am luat reteta de la crazy mother cooker, de-aici. Eu am mai facut prajitura mai demult cu druta si mi s-o parut prea dulce, chiar si fara sos, si am redus putin cantitatea de zahar.

Ingrediente

– 500 ml lapte

– 200 ml smantana dulce (si eu am folosit tot Dorna cu 15% grasime)

– esenta de vanilie

– 50 g zahar +20 g

– 70 g zahar

– 60 g miere

– 1 ou

– 500 g croissante (se poate folosi cozonac si in reteta se precizeaza ca ar trebui sa fie vechi de cateva zile, in cazu meu si cozonacu si croissantele o fost proaspete si imi place cum o iesit, deci inca nu m-am prins de ce tre sa fie vechi, poate ca ii reteta care se face cu resturi)

– 100 g stafide +esenta de rom pentru inmuiat

– 200 g nuca macinata

-scortisoara

Preparare

Stafidele se stropesc cu rom sau alt alcool, sau esenta preferata, si se lasa la inmuiat.

Croissantele se taie in bucati/cuburi de 3×4.

Untul +laptele+ smantana si zaharul se lasa la foc mic pana se topeste untul. Se adauga si mierea si esenta de vanilie si se lasa pana dau un clocot. Se ia fiertura de pe foc si se lasa la racit putin cat sa se poata adauga oul batut fara sa se branzeasca. Se adauga lichid putin cate putin peste ou pana cand ajunge si oul la o temperatura apropiata de cea a lichidului din oala si apoi se amesteca.

Se storc stafidele si se amesteca cu bucatelele de croissant si se stropesc cu amestecul de mai devreme. Se lasa cam juma de ora sa se inmoaie.

Se unge forma cu putin unt si se rastoarna tot amestecul in ea. Se presara nuca macinata amestecata cu 20 g zahar si scortisoara. Se lasa la copt 45-60 min la 175 grade. Asa am lasat-o si eu.

Am facut si sosul cu alcool, dar am folosit jack daniel’s si mie nu prea imi place, in fine. De bun ii bun si satios. Eu vreau sa mai fac si sa pun si altfel de fructe cand o sa fie capsuni/cirese/visine/piersici @_@

