Am tot citit in ultima vreme despre inspiratie si ce-i inspira pe blogerii culinari, tot felul de filosofii ‘telectuale despre cum inspiratia o ai sau nu o ai sau mai stiu eu. So, m-am gandit si eu la ce ma inspira.

De cele mai multe ori ma inspira alimentele, o bucata de branza de exemplu. Aveam de la maica-mea branza de aia de vaci, de care mancam numa in clasica pasta de ‘branza cu smantana’ si poate in placinta (cand nu aveam suficienta telemea) sau in clatite cu branza si scortisoara, bleh. Oricum, branza aia, pe cat ii de sanatoasa, pe atat ii de naspa la gust. Mie nu-mi place si m-am obisnuit sa mananc cu forta ca ii sanatoasa. Dar maica-mea trimite de aia in fiecare pachet, ca tot cumpara ea de la piata de la nu stiu cine, iar eu nu pot s-o opresc.

Is zgarcita si nu-mi place sa arunc mancare, desi rar de tot se mai intampla. Asa ca am luat branza, am amestecat-o cu niste cas sarat si unt rece, si am vrut sa fac niste biscuiti sarati dar am avut o idee si mai buna, pe moment, sa impaturesc aluatul ca si pe ala de foitaj, ceea ce am si facut.

Din pacate, n-am cantitatile exacte, pentru ca ii o improvizatie. Dar fac iar in weekend cu cantitatile de mai jos si revin cu un update, eventual schimb ce am acuma, vaz eu.

Asadar, ingrediente

– 500 g branza (combo of your choice)

– 400 g faina racita daca se poate

-150 -200 g unt rece

-3-4 linguri de apa rece

– 1 ou, susan si mac pentru uns partea superioara

Preparare

Cand mi-am dat seama ce vreau fac, am pus totul pe pauza si am bagat ingredientele la frigider jumatate de ora, sa fie reci.

Am amestecat branzeturile cu putina sare, am pus faina si untul taiat bucati. Le-am pisat cu un tel si am pus si cateva linguri de apa doar sa omogenizez ingredientele intre ele putin cat sa se formeze niste cocolosi. Am acoperit castronul cu folie de plastic si l-am bagat la frigider inca 1 h. Ii important sa stea la frigider daca vreau un aluat care sa se desfaca frumos cand se coace (am lasat amestecatura in stadiul dintre fainos si aluat inchegat, mi-i asa de somn ca nu mai pot sa explic, si conceptul asta ii greu de explicat oricum, n-am nici poza sa arat.)

Dupa 1 h, am rasturnat toata amestecatura pe masa, si am inceput s-o uniformizez cu facaletul, pisand in fata si in spate incat sa se inchege aluatul, fara sa-l ating cu mana (am evitat sa fac asata sa nu se inmoaie untul). Se transforma repede intr-un aluat elastic pe care l-am impaturat cum m-o taiat capu. (ca pe o carte, intins, apoi ca pe o scrisoare, intins, apoi in patru etc, oricum, de multe ori, una peste alta cam cum se face foitaju).

L-am mai lasat juma de ora la frigider, apoi l-am scos, l-am intins, taiat in graba si uns cu ou, presarat cu mac si susan si copt la 180 grade, 20j minute. Si spre fericirea mea, am obtinut saratele cu aroma de branza, branza coapta ii mult mai buna decat cruda, si aerate.

Ma mai inspira foamea si unele poze. Eu n-am ramas vreodata fara inspiratie, doar am fost victima lenii đŸ˜€

