Ingrediente

– 60 g albusuri (de la 2 oua)

– 100 g zahar pudra

– 65 g zahar tos

– 50 g migdale macinate marunt

Pentru crema

-10 capsuni fara codite

-1 lingura de zahar

-2 linguri crema de branza

-4 linguri frisca

Preparare

Pentru ca n-aveam albusuri invechite de timp, le-am pus 10 secunde pe low/defrost in cuptorul cu microunde (grija sa nu se coaguleze albusurile). A se folosi albusuri la temperatura camerei.

Mi-am cernut zaharul pudra si faina de migdale, dupa penultima experienta si ultima, recomand cernutul lor impreuna pentru a se amesteca bine).

Am mixat albusurile pe viteza medie cu putina sare pana cand devin spumoase si incep sa se intareasca, apoi am inceput sa adaug treptat (3-4 ture) zaharul tos si am continuat sa mixez pe treapta urmatoare de viteza pana cand raman incep sa devina lucioase, ultimele 20-30 secunde le-am batut pe viteza cea mai mare ca sa aereze cat mai tare spuma. Consistenta albusurilor trebuie sa fie suficient de teapana sa nu curca daca  se intoarce castronul invers.

Pasul urmator, am amestecat in 2-3 ture zaharul pudra+faina de migdale, din centru spre exterior, cu o spatula, usor sa se incorporeze uniform partea uscata. Dupa ce nu se mai vad urme de uscat in albusuri, am inceput sa le ‘sparg’ sa iasa aerul si amestecul sa capete consistenta corespunzatoare macaronilor. Consistenta corespunzatoare trebuie sa fie asemanatoare lavei, sa curga ca o panglica. Se poate testa luand niste aluat pe paleta si daca acesta curge continuu si incet in vas, ii gata de turnat in punga si spritat in tava.

Daca aluatul este prea putin amestecat, macaronii vor iesi cu piciorus inversat, adica crapati in partea de sus, si fara nimic in partea de jos, un fel de fursecuri amaretti.  Daca iese prea lichida pasta aia, prea amestecata, o sa iasa macaroni cu piciorus inegal sau o sa se crape in partea de sus.

Am spritat niste banuti de aluat in tava, si chiar daca nu dispare motul de aluat, in momentul in care bat tava pe fund, se taseaza putin aluatul si dispar varfurile, plus ca se aplatizeaza putin si ajuta la eliminarea bulelor de aer.

Se lasa sa se usuce putin pe deasupra, in functie de cantitatea de apa din aluat, 15-30-1 h pana cand se formeaza o pojghita pe deasupra care la atingere nu se lipeste.

Se coc la 105 grade celsius 15 minute si apoi se schimba la 350 grade inca 9 minute sa se finalizeze coacerea. Cuptorul n-o sa ajunga instant la 350 grade, dar timpul in care focul este la mare o sa fie suficient sa le coaca. Eu cred ca totusi le-am lasat mai putin, vreo 6 minute ca incepusera sa se ingalbeneasca pe margini.

Se scot si se lasa pe hartie cateva minute inainte de-a le desprinde cu un cutit cu lama subtire sau o spatula. Daca sunt coapte suficient ar trebui sa se desprinda singure.

Crema am preparat-o simplu, fara mult zahar pentru ca macaronii is deja foarte dulci. Am, fiert capsunii cu putina zeama de lamaie si zahar. I-am pisat si i-am lasat sa se raceasca. Am batut frisca si am amestecat-o cu crema de branza si am apoi am adaugat capsunii, am umplut macaronii si am pierdut timpul cu pozatu :))

Crema de capu’ ei o fost cam scarboasa, asa fara zahar si un strop sarata de la branza, dar in macaroni o avut gustu numa bun.

