Dupa succesul primei mele comenzi, a mai urmat una pentru ziua unui coleg de munca: prajitura cu branza si sos de fructe de padure, biscuiti cu caramel si ciocolata si chec cu ciocolata. Le-am copt aseara, in conditii optime de timp si resurse, rezultatul a fost acceptabil. Poze nu am pas cu pas, dar o sa incerc sa reproduc retetele cat mai in detaliu din amintiri pentru ca mi-am uitat post-it-urile la druta. O sa fie un post lung.

1. Cheesecake (tava 20×30, 24 bucati) (am avut o tentativa de decorat, dar in timp ce transpiram pe frunte presata de timp sa scot ceva aspectuos care sa scoata in evidenta bucata banala de prajitura, misunau colegii-mi nerabdatori cu glume ‘te pregatesti pentru master chef’ and such, si am realizat ca ii doar o bucata de prajitura, si eu inca nu stiu mare lucru despre decorat deci asa o iesit)

Ingrediente (tava 20×30 cm, 24 buc 5x5cm)

– 200 g biscuiti digestivi (eu am folosti belvita, d-aia cu aroma de afine rosii, worst mistake ever, pentru ca au aroma NASPA care se imbiba in branza si ii dau un gust aiurea. lumea o zis ca o fost buna, si noh, daca lor le-o placut, asta e, eu SIGUR nu mai folosesc de aia vreodata, dar nu aveau de aia digestivi de care folosesc eu de obicei).

– 50 g unt (aproximativ, cat sa se inmoaie biscuitii putin)

– 400 g branza (eu am folosit un amestec de crema de branza philadelphia si branza slaba de vaci nu mai stiu de la ce firma)

-2 galbenusuri

-1 ou (se pot pune 2 oua, doar ca eu aveam galbenusuri pe stoc)

-100 g zahar

-150 ml frisca lichida

– capsuni pentru decor (am pus cateva bucatele si prin prajitura, dar nu mi-o placut foarte tare combinatia)

– coaja rasa de lamaie/esenta de vanilie

Preparare

Nimic mai simplu. Prima data am maruntit biscuitii si i-am amestecat cu unt topit sa se inmoaie apoi i-am batucit in tava. Am mixat frisca si am dat-o deoparte ca sa omogenizez branza cu zaharul. Am adaugat oul si galbenusurile, pe rand, amestecand la viteza mica sa nu imprastii materie pe pereti si apoi am incorporat si frisca. Am pus si putina coaja rasa de lamaie.

Am rasturnat jumatate din compozitie in tava si am uniformizat-o, apoi am pus feliile de capsuni si restul compozitiei. Am lasat-o la copt la 230 grade C (450 grade F) cam 40 min pana cand marginile incep sa se coaguleze si mijlocul este inca putin gelatinos. Se lasa la racit in tava (cam 1 h), caldura din tava ajuta la finalizarea coacerii. Eu am decorat bucatile cu capsuni si sos de fructe de padure.

Sosul l-am preparat din 0.5 kg fructe *congelate initial* fierte cu 200 g zahar si zeama de lamaie, apoi l-am strecurat si l-am pus intr-o sticla cat inca era fierbinte. Sosul nefolosit l-am pus la frigider.

2. Millionaire’s shortbread Eu am folosit o tava mare (30×35 cm) si mi-o iesit biscuitele cam subtire, deci as creste cu 50% ingredientele daca as mai face in aceeasi tava.

Ingrediente 

pentru biscuite

-200 g unt (cuburi si racit in congelator)

– 300 g faina

– 4-5 linguri de apa (eu am pus doua cuburi de gheata intr-un pahar si apa peste ca tre sa fie rece)

pentru caramel

– 200 g zahar

-200 ml frisca lichida

-100 g unt

-200 ml lapte condensat

pentru ciocolata

– 100 g ciocolata cu lapte (i used milka)

-50 ml frisca

Preparare

Aluatul se prepara la fel ca si cel pentru tarte. Untul si apa trebuie sa fie reci, si aluatul trebuie atins foarte putin cu mana, ca sa nu se inmoaie untu si sa iasa biscuitele foarte crocant, altfel poate sa iasa tare si sec.

Am amestecat untul cu faina si le-am pasat cu o furculita turnand din cand in cand cate un strop de apa. Spre sfarsit l-am rasturnat pe masa si l-am strans si apasat cu mainile. Nu mai tin minte daca l-am lasat la frigider sau nu. Daca avesti timp, merge putin racit, daca nu, se poate intinde si coace la 180 grade celsius (350 grade F) juma de ora or so, pana se maroneste pe margini, timp in care se poate prepara caramelul.

Caramelul  l-am facut dupa o reteta mai mult sau mai putin improvizata. Eu n-am prea vrut sa folosesc doar lapte condensat pentru carmel, dar toate retetele fara lapte condensat cereau sirop de porumb sau sirop auriu, de care eu nu am. Am inteles ca rolul astuia ar fi sa impiedice cristalizarea zaharului dupa ce se raceste caramelul. Asadar am ajuns la concluzia ca trebuie sa pun lapte condensat de care nu aveam destul si pana la urma, am caramelizat zahar, am pus frisca lichida peste, apoi le-am fiert acolo, putin, pana s-o dizolvat tot zaharu caramelizat si apoi am pus si laptele condensat si untul si le-am fiert pana cand se ingroasa si se formeaza bule mari prin el.

L-am lasat la racit, se intareste cat de cat, dar se inmoaie iar la caldura.

Glazura am preparat-o incalzind frisca si rasturnand ciocolata peste, apoi amestecand rapid pana se inmoaie si devine cremoasa 😀 De asamblat ii simplu. Dupa ce se raceste biscuitele, eu recunosc ca eram in criza de timp si l-am fortat in frigider putin, de la temperatura camerei direct la fridiger.

Se imprastie caramelul peste, si dupa ce face pojghita, se intinde si glazura. Eu am facut prea putina si deci nu mi-o ajuns de un strat ca lumea, asa ca am pus peste, drizzOled over it. zee end

3. Chocolate loaf cake, chec pe romaneste, o iesit excelent. Mie imi place checu umed dar COPT si aerat in acelasi timp, si aromat. Sa fie usor de inghitit. Eu am tot gustat checuri din comert, si pe langa faptu ca au arome in ele care is scarboase, instant nausea, mai is si asa uscate ca se fraca de esofag si simti ca tre sa bei apa ca o ramas ceva pe undeva blocat, ca si un medicament incapatanat. deci asa, dan, daca te interseaza si citesti, ii super simplu de facut.

Ingrediente

– 112 g unt, temperatura camerei

-200 g zahar brut

– 2 oua

-350 g faina

-50 g cacao

– 1 1/2 lingurita praf de copt

– 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu

– 1/2 lg sare

– 2 cutii de iaurt (eu am folosit Oly, 10% grasime, iaurt grecesc, presupun ca orice iaurt gras merJe)

-60 ml apa

-esenta de vanilie sau rom if you absolutely must, dar o sa se simta cacaoa

– eu am mai pus trei pliculete de ness 😀 i absolutely had to! cred ca data urmatoare pun cafea, in loc de apa aia

Preparare

Se amesteca untul si zaharul pana devin o crema, apoi ouale, pe rand.

Faina, praful de copt, bicarbonatul, sarea si cacaoa se cern impreuna.

Iaurtul se dilueaza cu apa si se adauga esenta de vanilie.

Se adauga jumatate din amestecul de iaurt peste crema de unt, si apoi jumatate din partea uscata.

Se amesteca usor doar cat sa se incorporeze si apoi se rastoarna si restul.

Ar trebui sa se obtina un aluat cremos cu gust bun de ciocolata. Se toarna intr-o forma de chec tapetata cu hartie de copt si se coace 1 h la 180 grade C (350 grade F). Se lasa la racit in tava. Eu am decorat checu cu glazura de ciocolata, milka +frisca lichida. Needless to say, it kept moist and had a rich chocolate flavor. i LOVED it ^_^

Mi-o placut cum arata pervazu inainte sa vina lumea.

