N-am mai facut pana acuma nimic cu linte dar mi-o facut cas pofta. Iwas totally missing out. Ii foarte buna, simplu de facut, si… versatila.

Lintea este catalogată ca aliment de grad nutrițional A datorită conținutului ridicat de fibre, fiermagneziufosfor și proteinăși conținutului extrem de scăzut de grăsimi. Lintea nu conține colesterol și aduce un aport caloric de cca 110-160 kcal/100g, în funcție de varietatea preparată și modul de preparare.

Ingrediente

– 300 g carne (reteta dupa care m-am inspirat nu avea carne, dar eu am vrut cu, si am pus piept de porc)

– 250 g linte (rosie sau verde, nu conteaza)

– morcovi (eu am avut 6)

– 1 ceapa

– 2 felii de ardei gras rosu

– 200 ml suc de rosii

-700 ml apa

– paste de ardei de la mamele din dotare (nu-i obligatoriu, dar imbunatatesc gustul)

– sare, piper, boia, foi de dafin, patrunjel

Preparare

Am curatat carnea de grasime, am taiat-o bucatele si am calit-o in 2 linguri de ulei de samburi de struguri. Intre timp am taiat ceapa, ardeiul si morcovii. Dupa ce se rumeneste pe toate partile, am adaugat ceapa si am asteptat vreo 5 minute pana cand se prajeste (devine transparenta). Am adaugat morcovii si sucul de rosii si am asteptat sa dea in clocot. Apoi am pus si lintea si apa, si am asteptat tot asa sa dea in clocot. Am condimentat  fiertura si am lasat-o sa fiarba cam 45 min -1 h, am mai adaugat niste apa pe parcurs, sa ma asigur ca se fierbe, inca nu stiu daca am procedat corect. Ah da, undeva spre sfarsit am pus si amestecul de pasta de ardei. dupa ce scade apa, ramane lintea si un sos rosiatic de bulion, acrisor.

I absolutely loved it.

