Ingrediente (pentru 2 bucati)

pentru aluat:

-180 ml apa calduta

– sare

-40 ml ulei

– 250 g faina

– 10 g drojdie (nu chiar jumatate dintr-un cub de drojdie de 25 g)

pentru umplutura:

Se poate umple cu orice este la indemana, eu as recomanda o combinatie de branza, carne si ceva legume, plus sos de rosii.

– telemea

– salam

– sunca

– ceapa

– rosii

-ciuperci

– suc de rosii cu putin busuioc si putin oregano

– 1 ou pentru uns pizzele impaturate

Preparare

Eu am facut aluatul la masina de paine, am pus apa +uleiul in cuva, apoi sarea, faina si drojdia si am programat-o pe aluat proaspat.

Manual se procedeaza putin diferit. Faina se amesteca cu sarea, drojdia se amesteca cu apa calduta. Uleiul se toarna peste faina amestecand incet (fie cu un tel, fie cu mixerul). Apoi se apa cu drojdia se amesteca in acelasi ritm. Daca aluatul pare pare moale, mai adaugati putin faina, si daca ii prea tare, mai puneti putina apa. Ideea ar fi ca tre sa fie robust ca sa poate sustine umplutura.

Aluatul se framanta vreo 10-15 minute pana cand se dezlipeste de pe maini, si devine elastic. Se lasa la dospit 1 h (pana isi dubleaza dimensiunea). Din ce-am citit, se poate lasa la frigider daca trebuie folosit mai tarziu, sau se poate chiar congela. Eu l-am folosit pe tot right away.

Am impartit aluatul in doua.

Am intins doua foi pe cat posibil rotunde si foarte subtiri. Ca sa fie mai usor de manevrat, eu l-am transferat pe folie de plastic, ca altfel ii mai greu fara paleta de lemn cu care transferi aluatul de pe masa direct in tava sau pe piatra.

Am uns cu suc de rosii fiecare disc, suficient cat sa nu inmoaie aluatul prea tare. Umplutura am pus doar pe jumatate din aluat, cam la 1-2 cm distanta de margine sa pot sa le inchid. Am imprastiat cat mai uniform bucatele de branza, ceapa, salam si sunca, si peste am pus felii de rosii . Am pus si putin piper. Branza era sarata si n-am mai avut nevoie de sare. Am impaturat partea fara umplutura peste aia cu umplutura si am rasucit marginile, apoi le-am uns cu ou batut si le-am copt pana cand o devenit aurii la 260° C/ 500° F. Am dat cteva gauri in partea de sus sa iasa aburul.

Ii foarte bun si rece sau reincalzit.

