Vasele ma inspira. Acesta este un cliseu, de la prajitura la vas la compozitia pozelor, dar ma bucur ca nu m-am abtinut. Am descoperit un magazin cu tot felul de obiecte de uz casnic, mancare, chestii din plastic si ceramica, intr-un mall din Bucuresti. Parca ii ceva japonez, nu stiu cum se numeste. Cert este ca am ajuns in fata raftului cu diverse farfurii si platouri pentru servit, si am reusit cu greu sa ma hotarasc la doua … obiecte, un vas ceramic rotund cu striatii pe margini, si o tava dreptunghiulara, lunga si ingusta.

Ce altceva puteam sa fac ca sa inaugurez vasul daca nu CLAFOUTIS. M-am uitat la el si am zis Clafoutis. Daca nu-mi luam vasul asta, nu cred ca imi trecea prin cap sa fac prajitura asta, chit ca-i frantuzeasca si in ultima vreme m-am cam inspirat din bucataria lor. Are oua si fructe, nu mi se pare o combinatie prea inspirata, but i was pleasantly surprised by the result.

As per About.com, “a clafouti is a traditional French custard cake that originated in Limousin, France. Typically studded with cherries, the dessert is best served warm, dusted with powdered sugar and, perhaps, sprinkled with a bit of fruit brandy. There are as many variations of clafouti as there are cooks. These clafouti recipes showcase the versatility of this fantastic dessert.

This cherry clafouti recipe, also know as clafouti aux cerises, is the most well-known version of the traditional puffed French custard cake. In France, it is customary to serve clafouti with cherry pits intact. For ease at the table, and to ensure dental safety, make sure to pit the cherries or forewarn your guests of the tradition.”

Eu am adaptat ingredientele la vasul meu cu diametrul de 15 cm si adancime de 3 cm. 

– 35 g faina

– 15 g zahar (o lingura medie, eu am pus brut)

– sare, esenta de vanilie sau pastaie de vanilie

– 1 ou

– 90 ml frisca lichida (sau lapte, sau smantana dulce)

– 200 g cirese (eu am pus si 4 caspuni)

– putin zahar si unt pentru uns si pudrat vasul

– zahar pudra pentru decor

 Preparare

Am pregatit vasul si am incins cuptorul la 220 grade C. Am cernut faina, am amestecat-o cu zaharul si sarea (astea ar fi partea uscata).

Oul l-am batut cu frisca lichida si cu esenta de vanilie dupa care am rasturnat partea uscata peste si am amestecat bine. Ar trebui sa rezulte un amestec ca si aluatul pentru clatite, in functie de lichidul folosit poate sa fie mai vascos sau mai lichid. Eu nu aveam lapte si de aia am folosit frisca, dar am citit multe retete care folosesc combinatii de lapte si frisca sau smantana dulce.

Aluatul, ca si cel de clatite, se lasa deoparte in timp ce se pregatesc fructele. Eu le-am spalat si am scos samburii din cirese. Nu am aparat special pentru asta asa ca le-am taiat si le-am scobit samburii manual.

Am aranjat ciresele in vas si apoi am turnat aluatul peste. L-am lasat la cuptor vreo 25-30 min la 200-220 grade C, pana trece testul scobitorii.

 

Apoi m-am imbracat si am iesit pe balcon sa-i fac poze si am si exagerat putin, dar i really like how these turned out.

