Am promis saptamana trecuta cuiva ca o sa fac apple crumble. Eu n-am mai facut apple crumble pana acuma. Mar-cu-firmituri ii o chestie foarte simpla pe care ar trebui sa o guste oricine la un moment dat si numa ca sa-si dea seama ce pierde. Pe cat de simplu ii de facut,  pe-atat ii de gustoasa, prajitura.

Facand prima data apple crumble azi, n-am prea stiut cate mere si cat aluat sa fac, ca am vrut sa fac fix 4 portii in 4 vase ceramice separate. La sfarsit am mai curatat un mar si am mai facut o farfurie.

Deci pentru 5 portii am folosit:

– 4 mere maricele

– 4 felii subtiri de tot de unt (pentru pus intre/deasupra merelor)

– scortisoara+nucsoara dupa gust

– 1 lingura migdale macinate (eu am o cutie cu asa ceva, si pun in mai multe preparate unde se poate) se pot inlocui cu alte nuci sau omite

– 1 lingura miere

– 125 g faina

-60 g unt, taiat cuburi

– 60 g zahar

– 2 linguri fulgi de cereale (grau/ovaz/secara/combos, any will do, eu am pus muesli)

– 1/2 lingurita praf de copt

Preparare

In functie de cat de dulci is merele, se poate reduce cantitatea de zahar/miere.  Cred ca merge si daca se renunta de tot la zahar, si se pune doar putina miere, sau deloc.

Se incinge cuptorul la 180 grade C.

Am curatat merele si le-am feliat cat mai uniform. Am combinat scortisoara, nucsoara si migdalele macinate intr-un castron apoi am pus merele si le-am stropit cu miere. Le-am amestecat pana cand condimentele se lipesc uniform de mere.

La pasul urmator am combinat faina, praful de copt, zaharul, fulgii de cereale intr-un bol, si apoi am rasturnat untul. Le-am omogenizat pe toate intr-un fel de aluat sfaramicios frecand untul intre palme cu compozitia uscata pana cand nu mai raman foarte multe bucati mari.

Am pus merele in vase ceramice, cat mai multe mere, ca o sa scada si se lasa toata tarasenia.

Apoi am impartit egal compozitia de firmituri.

Ah da, sa nu uit. Din cantitatile de mai sus, mie mi-o ramas niste firmituri, asa ca am mai curatat un mar, l-am feliat, condimentat si trantit intr-un al 5-lea vas si am pus peste el restul de firmituri.

Le-am bagat la copt cam 30-40 minute, pana cand se rumenesc pe margini. Fara coacere, toasta pregatirea o durat maxim juma de ora.

Am facut si un sos de vanilie, creme anglaise, ca sa pun peste praji si o sa pun si reteta, desi sunt pe net multe variante, dar acum trebuie sa dorm

 

