Am gasit la IKEA niste forme dragutele de briose pe care mi le-am luat saptamana trecuta. Din silicon, tare dragute. Si m-o inspirat sa fac cinnamon rolls in ele. Nom nom. Da’ pana la urma s-o dovedit a fi cam incomode si rulourile coapte in ele o iesit URATE. Astea de sus is in forme normale de briose.

Nu mai stiu de unde am luat reteta, mi-am notat-o pe un post-it. Din cantitatile de mai jos mi-o iesit fix 8 rulouri, dar cam maricele, deci  data urmatoare as Aluatul l-am facut la masina de paine. Il framanta si dospeste foarte bine, iese asa matasos si fraged, o mandrete 😀

no step-by-step pics, twas too late when i got back from ikea for more time waste.

SO, Ingrediente

pentru aluat:

– 41 g zahar

– 3 g sare

– 38 g unt (topit in cuptorul cu microunde)

– 1 ou

– 225 g faina

– 6 g drojdie cruda

– 126  ml lapte

pentru umplutura

– 5o g zahar brun,

– 1 lingura scortisoara

– 1 lingura de unt topit

am impresia ca eu am pus si niste migdale macinate ca era prea lichida umplutura, prea mult unt, data urmatoare pun mai putin

Preparare:

Pentru masina de paine am amestecat zaharul, sarea, untul, oul si laptele, apoi am pus faina si peste drojdia. Am programat-o pentru aluat crud (include si dospire).

Fara masina de paine, se pune faina intr-un bol, se face o gaura in mijloc si se toarna o parte din lapte in care se dizolva drojdia si se lasa sa creasca putin cu niste zahar. Cand are bulbuci, se adauga restul ingredientelor pentru aluat si se framanta bine de tot pana cand devine elastic. Tre sa fie putin lipicios ca ii moale.

Se lasa la dospit 1h, cam pana isi dubleaza volumul.

Se rastoarna pe o masa data cu faina, din belsug, sa nu se lipeasca, si se intinde la o grosime de .. 1 cm or so.

Umplutura se prepara din unt topit, zahar brun si scortisoara. Apoi se imprastie peste foaia intinsa si se uniformizeaza. Se ruleaza si se intoarce cu partea unde se unesc aluaturile in jos. Se feliaza in bucati groase de 2-3 cm, or more, mie mi-o iesit intamplator cam 8 bucati, dar le-as face o idee mai mici pentru ca o SA CREASCA FOARTE MULT.

Dupa ce le-am taiat bucati, am luat fiecare felie si am turnat-o in formele de briose. Le-am lasat sa creasca la temperatura camerei inca juma de ora – 45 minute si le-am bagat la cuptor la 180 grade C pentru vreo 30-40 minute. In functie de cuptor poate sa dureze mai mult, eu am stat pana cand s-o maronit pe margini.

Peste am pus niste caramel din dulce de leche, sa fie mai dulce.

Later edit: pentru a more cinnabon-like taste, se prepara un fel de sirop din zahar pudra si lapte sau crema de branza, zahar si lapte.

– 100 g crema de branza (philadelphia natur, chit ca-i sarata)

– 200 g zahar pudra

– 2-3 linguri de zahar pentru diluarea cremei

Se amesteca crema de branza si zaharul pudra foarte bine, si se dilueaza cu putin lapte pana se obtine o crema fluida care se toarna peste rulouri.

Eu nu am mai facut crema asta, prefer sa stau departe de zahar, si rulourile aveau deja suficient zahar 🙂