… yet another desert. Ma mir ca n-am facut “chocolate soufflé” pana acuma. Ca are reputatie de preparat “pretentios” pentru experti such as myself.

Si am facut sufleu de ciocolata, varianta simpla pe baza de albus de ou. Am aflat ca sunt mai multe tipuri, o sa incerc si alte retete, dar pentru o prima incercare am preferat asta pentru ca ii simplu de facut si deloc temperamental. M-am abatut putin de la reteta cand am substituit laptele cu frisca lichida  si am pus ciocolata cu lapte in loc de ciocolata neagra respectiv  mai mult albus de ou decat trebuia si totusi o iesit foarte cremos, o crescut si o fost bun bun, that’s waht everyone else said.

Pe fundal in poze se poate vedea parte din fusta cuiva imprastiata 😀

Ingrediente (pentru 4 portii mici, cred ca se poate coace si intr-un vas mai mare pentru cine n-are forme de-astea)

– 30 ml frisca lichida

– 100 g  ciocolata cu lapte +30 g ciocolata neagra

– 7 g unt +inca putin unt pentru uns formele

– cafea instant

– esenta de vanilie

– 2 galbenusuri

-3 albusuri

– 35 g zahar

– piscatura de sare

Preparare

Se pune apa la fiert intr-o oala. Se inchinge cuptorul la 190 grade C (350 F). 

Frisca +untul+cafeaua instant+vanilia+ciocolata se pun la topit pe bain-marie. Cand se omogenizeaza toate si se transforma intr-o crema matasoasa se ia de pe foc si se lasa 3-4 minute sa se raceasca. Se adauga pe rand cele doua galbenusuri si se lasa deoparte.

Apoi ne ocupam de albusuri. Se bat la viteza mica-medie cu putina sare pana cand se formeaza varfuri moi apoi se adauga treptat zaharul tos si se bate crescand viteza pana cand spuma sta batz, daca se intoarce castronu invers, sa nu se miste. [asa somn mi-i ca uit ce vreau sa mai scriu, da’ sigur daca nu scriu acuma o sa uit de tot si o sa ramana yet another scrap, among the many more i’m yet to post].

Bun, acuma, partea cea mai migaloasa ar fi amestecarea in reprize a albusurilor cu crema de ciocolata. Eu am rasturnat 1/3 din albusuri peste crema de ciocolata si am amestecat de sus in jos cu grija dar totusi rapid pana cand nu se mai vad urme de albus apoi inca o treime si inca una pana cand se omogenizeaza totototot. Cred ca merge si amestecat brutal, toata cantitatea de albusuri. Asta cu de sus in jos ii pentru superstitiosi.

Am turnat in formele unse cu unt (cu dungi verticale sa stimuleze cresterea verticala a sufleului) si le-am dat la cuptor la fix 190 grade C pentru 15-18 minute. Eu le-am lasat 2-3 minute in plus pentru ca le-am pus la cuptor pe o tava metalica care probabil o fi incetinit putin procesu coacerii.

N-am deschis usa cuptorului de frica sa nu se lase. Dar am incercat sa ma uit cu lanterna inauntru, si n-am vazut nimic =) in fine, aberez deja. Eu am mancat unu cald si o fost mai gustos decat rece. Se scufunda vizibil oricum in primele minute dupa ce se scoate de la caldurica. Cred ca daca il mai lasam inca 4-5 minute s-ar fi inchegat mai tare, dar mie mi-o placut asa, textura de prajitura pe marginile vasului si crema in interior.

ALSO, vasele ceramice ard destul de tare dupa ce se scot din cuptor. careful how you handle them then. Someone managed to burn their FINGERS.

Sleep time is now.

