Asta ii un post dedicat lui druta ca multumire pentru entuziasmul cu care mananca rebuturile  mele culinare, mai ales pe astea doua.

Eu n-am mai facut nimic cu rubarba pana de curand, si nici nu stiam de existenta ei in Romania, dar creste undeva prin zona +Brasovului, si in Kaufland aduc destul de des la 7-8 lei kg. Pe scurt, am gasit rubarba in Kaufland si mi-am luat ca sa gust, si n-are asa gust bun goala, adica mie nu imi place, ii o tulpina verde-rozalie, acrisoara si fibroasa, mai bine rod un morcov.

Asa, si pe net vazusem multe “tarte” cu rubarba, dar majoritatea aveau si un fruct dulce pe langa, capsune/cirese. Am luat capsune si am gasit o reteta care parea nuam buna de incercat (de cobbler imi spusese altcineva, ca ar trebui sa incerc), nu-mi mai amintesc de unde am luat-o, si acuma nici nu cred ca merita sa caut pentru ca it sucked and i won’t be trying that one again. Noroc cu druta ca ei i-o placut, si o si laudat-o, mai mult decat lauda alte chestii. No comment on her tastes, they’re… deranged.

Reteta nu am la asta, dar am fiert rubarba cu capsune si zahar, le-am turnat intr-un vas si peste am pus unt cu un strop de zahar, faina si ou, OUL fiind principala greseala, ca o iesit o chestie scarboasa cu gust de ou din care am ales fructele, si acuma prefer fructele astea crude, much better. Diferenta dintre cobbler si crumble ii finuta, ambele se fac cu fructe, dar aluatu’ de cobbler ii mai lichid si se lingureste peste fructe, in timp ce crumble-u ii mult mai uscat si se .. imprastie peste. noh, wording.

A doua coptatura pe care n-am mancat-o cat o fost calda si i-am pastrat-o sus-numitei ii ‘cheery crumble’ because i thought it would taste so much better than the apple crumble. I WAS WRONG. Some fruits are designed to be baked and some are better fresh. Cherries belong to the latter category. The crumble itself was okay, i managed to get one down, but it wasn’t anywhere near to something memorable or something that would leave me wanting more. Crossed it off mah list and moved on.

Ingrediente (pentru 3 portii)

-300 g cirese+capsune

– 60 g faina

-30 g unt, taiat cuburi

– 30 g zahar +zahar pentru cirese, dupa gust, cred ca merge si miere, sau orice alt indulcitor

– 2 linguri fulgi de cereale (grau/ovaz/secara/combos, any will do, eu am pus muesli)

– 1/2 lingurita praf de copt

Preparare 

Se incinge cuptorul la 180 grade C. Se spala fructele si se scot samburii, se lasa cu putin zahar si zeama de lamaie in vasul/vasele in care se vor coace pana se prepara partea sfarmicioasa.

Pentru partea cu care se acopera fructele, am combinat faina, praful de copt, zaharul si fulgii de cereale intr-un bol, si apoi am rasturnat untul. Le-am omogenizat pe toate cu mana si apoi le-am sfaramat intre palme pana cand nu mai raman foarte multe bucati mari. Am impartit compozitia in mod egal si le-am bagat la copt cam 30-40 minute, pana cand se rumenesc pe margini.

zee end

