I already have a chocolate tart recipe on my blog so this is going to be a short post. The reason i am writing this is because I wanted to share my thoughts on a new pastry dough recipe i tried out.  I’m really glad i chose it, was happy with the results ^_^

I tripled the quantities because i had to make a few batches of tartlets, but you can just use the original recipe there.

Ingredients (these will yield about 30 tartlets, 5cm wide, and two larger ones, 15 cm wide)

– 450 g room temperature butter

– 285 g powdered sugar

-90 g ground almonds

– 3 eggs

– 750 g flour

Directions

1. Cream the butter with sugar

2. Add the almond meal, eggs one by one and then the flour

3. Wrap the resulted dough into plastic film and let it rest in the fridge till you need it.

When i was ready to bake it, i rolled the dough in between sheets of plastic film to prevent it from sticking to my rolling pin and the table. Set the dough in the pan, poked a few holes in it to allow steam to rise, covered it with a sheet of parchment paper, then with the baking-designated-beans (you can use anything else that’s heavy enough to prevent the dough from rising) and baked it for 15-30 minutes in a preheated oven at 170 degrees C (till it browned on the edges). Removed the beans and parchment paper, filled it with chocolate filling and baked for another 10 minutes till it bubbles on teh edges but the center is gooey (same is done with cheesecake). If you’re not in a horrible rush, it’s recommended to let the dough rest in the pan for another half an hour in the fridge. it prevents it from shrinking. Also, when placing the dough in the pan, don’t stretch it, that can also cause it to shrink during baking.

Nu vreau s-o lungesc prea mult, am deja o reteta pentru tarta cu ciocolata pe blog. De data asta am folosit o reteta noua pentru aluat si imi place cum o iesit, chit ca realizez de fiecare data cand ma uit la poze ca mai am foarte mult de lucrat la aspect.

Proportiile sunt pentru aproximativ 30 de tarte mici, cu diametru de 5 cm. Eu am avut de facut pentru cineva si spre sfarsit am ramas fara forme mici asa ca am facut repede doua tarte, dintre care una cu ciocolata (diametru de 15 cm)

Ingrediente

– 450 g unt la temperatura camerei

– 285 g de zahăr pudră

-90 G migdale macinate

– 3 oua

– 750 g făină

1. Mixati untul cu zahărul pana capata o consistenta spumoasa

2. Adăugați migdalele macinate si ouăle unul câte unul, apoi faina. Ar trebui sa rezulte un aluat mai moale, o sa se intareasca la frigider.

3. Înfășurați aluatul rezultat în folie de plastic și lăsați-l să se odihnească în frigider pana aveți nevoie de el.

In cazul meu, aluatul cred ca a stat o noapte la frigider. Cand am fost gata de copt, l-am scos de la frigider si l-am rulat între doua bucati de folie de plastic pentru a preveni lipirea lui de facalet si masă. Am asezat aluatul in tava, l-am intepat putin pentru a permite aburului să iasa, apoi l-am acoperit cu o foaie de hârtie de copt, apoi cu boabe de fasole (puteti folosi orice altceva care e suficient de greu pentru a preveni  umflarea aluatului), și l-am copt timp de 15-20 de minute în cuptorul preîncălzit la 170 de grade C (pana se rumeneste-l pe margini).

Daca nu va grabiti, putei sa lasati aluatul cu tava cu tot inca juma de ora la frigider, ajuta la pastrarea formei initiale, sa nu se micsoreze adica. Ah, si daca se poate, sa nici nu-l intindeti, ca si asta poate sa duca la micsorarea lui in timpu coacerii.

Am indepartat fasolea și hârtia, am turnat crema de ciocolata si l-am dat la copt pentru inca 10 minute pana cand se formeaza mici bule pe marginile tartei dar centrul este inca moale/lipicios (la fel ca la cheesecake).

