mousse1

I have a cravings list. Nothing further to add. Chocolate mousse, Julia Child’s chocolate mousse, was on top of my list ever since i got this dark chocolate from Barcelona, specially designed to be used in sweets. I went straight here, on David Lebovitz’s blog, found THE RECIPE and did it. i tweaked it just a bit, but it’s mainly the same. I halved the quantities and obtained two large ramekins and two tiny espresso cups.

Ingredients

– 85 g dark chocolate

– 85 g butter

– 50 ml strong coffee

– 2 eggs

– 80 g sugar

– bit of salt

Directions

I wanted to pasteurize the eggs just to be on the safe side so i split the sugar quantity in two, 40 g for the yolks and 40 for the whites.

1. chocolate+butter+coffee on bain-marie till smooth, the water should be simmering not boiling

2. yolks+40 g sugar mixed together till fluffy and pale then cooked over simmering water for 3-4 minutes, removed from the heat and kept stirring till they chilled a bit. i didn’t chill them on ice, didn’t have any in hand. Once i noticed they might harden up and become gluey, i mixed them with the chocolate mixture.

4. over simmering water, whipped the egg whites with a bit of salt till foamy, added the sugar, one spoonful at a time, kept mixing till they starting resembling stiff peaks, about 4 minutes. folded the whites in the chocolate mix carefully.

5. poured the mix into ramekins and espresso cups and left them overnight covered with plastic film in the fridge.  ok, the craving got pretty severe so i stuck one of the ramekins in the freezer for half an hour and devoured it WITHOUT feeling guilty.  at all, no guilt at all.  it was 2 am @_@

chocolate mousse

Eu am o listă cu pofte culinare, chestii pe care vreau sa le incerc si la care salivez cu gandu. Spuma de ciocolata a Juliei Child o trecut pe primul loc dupa ce am primit niste ciocolata din Barcelona. Cand am vazut-o, la spuma m-am gandit din prima. Si desi ciocolata ii “menaj,” nu se compara la gust si textura nici macar cu heidi sau milka pe care le folosesc de obicei. Era musai sa fac ceva special cu ea.

Ca de obicei, cand am ceva decandent de facut cu ciocolata, m-am dus direct pe blog la David Lebovitz. Am gasit o reteta normala, fara complicatii pe care am urmat-o. cam atat ar fi de zis. Am mai modificat eu pe ici pe colo dar in esenta am facut aceeasi reteta.  Am înjumătățit cantitățile și am obținut două boluri, sau ramekins, pline și două cești de espresso mici.

ingrediente

– 85 g ciocolata neagra

– 85 g unt

– 50 ml cafea tare

– 2 oua

– 80 g zahăr

– Pic de sare

Preparare

Eu am pasteurizat ouale, de obicei nu le mananc crude decat daca n-am de ales, așa că am împărțit cantitatea de zahăr în două, 40 g pentru gălbenușuri și 40 g pentru albusuri

1. cafeaua+ untul+ ciocolata pe bain-marie pana se omogenizeaza, apa ar trebui să fie aproape de punctul de fierbere nu sa bulbuceasca violent

2. galbenusurile+ 40 g zahar se amesteca pana cand devin o spuma cremoasa si deschisa la culoare apoi se pun pe abur 3-4 minute pana se dizolva zaharu (sa nu se mai simta nici intre degete). se ia spuma de pe foc si se poat raci fie intr-un castron cu gheata, amestecand incontinuu, FIE fara gheata, tot amestecand. pe gheata se racesc mai repede. eu n-am avut gheata, dar le-am amestecat cu crema de ciocolata cand o ajuns la temperaturi apropiate. Daca le lasati sa se raceasca prea tare exista riscu sa se transforme intr-o chestie elastica si lipicioasa si sa nu se mai amestece uniform cu ciocolata.

4. intr-un alt vas, tot pe abur, am mixat albusurile cu putina sare pana cand se formeaza varfuri moi apoi am adaugat treptat zaharul si am mixat cam 4-5 minute pana cand spuma incepe sa faca varfuri mai tari. Am lasat-o putin la racit apoi am incorporat-o in amestecu de ciocolata si galbenusuri.

5. am turnat amestecul obtinut în boluri sau ramekins și cesti de espresso apoi le-a lăsat peste noapte la frigider acoperite cu folie de plastic.

OK, n-am avut rabdare sa astept pana a doua zi asa ca am pus unul dintre boluri la congelator pentru o jumătate de oră și a mâncat-o pe nerasuflate fara sa ma simt vinovata. deloc, nici o vină. era 2 am. O avut aproape aceeasi textura cu astea pe care le-am mancat dimineata.

mousse 2

