IMG_2058

Azi m-am distrat cu niste chestii noi. Vazusem mai demult filmuletu asta which is the epitome of food prOn and i really wanted to give it a go. In cele din urma am gasit si reteta aici, dar am fost dezamagita de crema. In loc sa obtin treaba aia din filmulet, mie mi-o iesit o chestie cu consistenta de sos/soupy asa. Am dres-o cu doua linguri de mascarpone ca sa pot sa le umplu.

Macaronii.. dulci ca de obicei, in ciuda boabelor de cacao sfaramate deasupra dar crema o iesit ok.

Ingrediente macarons (reteta de baza ii din les petite macarons) pentru aproximativ 25 macarons cu diametru de 5 cm

– 115 g albusuri (proaspete sau nu, se pot baga la microunde pe defrost de cateva ori pentru maxim 10 secunde, sa nu se coaguleze)

– 150 g zahar tos

– 165 zahar pudra

– 165 migdale macinate

– 3 g cream of tartar (nu stiu cum se traduce treaba asta in romana, eu mi-am luat de pe pastaidevanilie.ro)

– piscatura de sare

– 10 g cafea macinata

– 10 g cacao neagra

Ingrediente umplutura

– 100 g ciocolata alba

–  1 lingura espresso

– 70 ml smantana lichida (32% grasime)

– 2 linguri mascarpone

(eu zic ca trebuie un strop mai putina smantana lichida decat zic astia, sau poate mai multa ciocolata alba, sau poate smantana cu mai multa grasime, no idea).

IMG_2010

Preparare

1. albusurile la temperatura camerei+cram of tartar+sare se mixeaza putin pana devin o spuma moale apoi se adauga treptat zaharul tos si se mixeaza pana se formeaza varfuri tzepene. eu le mixez la viteza destul de mare.

2. migdalele +zaharul pudra, cafeaua macinata si cacaoa se macina si se cern impreuna, etapa asta se poate face cu 2-3 zile inainte ca sa mai scurtati din timpul de preparare. Eu nu mai insist pe macinat si cernut foarte atent, imi plac carapacele mai grainy putin 😀

3. amestecul de mai sus se rastoarna peste albusuri in 2-3 ture si se incorporeaza incet. cand nu se mai vad urme de parte uscata in albusuri, incepe partea cu scosu aerului din spuma de albusuri. se amesteca si se aplatizeaza aluatu’ pana cand incepe sa curga ca o panglica si are consistenta “unei lave”. stiu ca ii cam vaga partea asta, dar sincer, tre sa aiba consistenta, insa sa nu-si pastreze forma tridimensionala. practice, practice, practice!

4. se transfera intr-un pos potrivit cu un varf cu diametru de cel putin 0.5 cm sau o punga cu un colt taiat si se spritzeaza aluatu pe hartie de copt intr-o tava.

5. se lasa tavile la temperatura camerei sa se usuce, pana fac pojghita deasupra.

6. eu am presarat boabe de cacao sfaramate peste.

7. de copt… eu le-am copt la 130 grade C pentru 8 minute apoi am intors tava si le-am mai copt inca 12 minute la 140 grade C. depinde de la cuptor la cuptor. in cuptorul meu cu gaz, le pun pe ultimu raft de sus, cel mai departe de foc. pentru exactitate, folosesc un termometru pentru cuptor.

Crema

1. turnati cafeaua peste ciocolata

2. smantana se lasa pe foc pana se formeaza bule pe margini apoi se toarna peste cafea&ciocolata si se amesteca. eu am obtinut o chestie lichida care o ramas lichida si dupa ce s-o racit. nah, de asta am pus mascarpone.

cam asta ar fi

IMG_2062

