IMG_3679

I feel like i should say something because today i started my first sourdough, well, attempting to grow one from scratch. i’m too hyper and need to chill the fk down but this is actually important to me.

i’ve only made bread several times. from scratch. First time i made it a few years ago, using wheat sprouts and called it “muffinbread” because i baked muffin shaped buns. i can’t remember anything else.

muffinbread

this summer i tried “pain au lait” using an online recipe from a forum. i was happy with the buns, they looked pretty, tasted okay while fresh, but got a bit dry after getting cold and older. (used them for making burgers).

217331_310952882371542_758432241_n

IMG_1760

i then wanted to make baguettes but after reading many recipes and seeing how complex the whole process is, i personalized the previous “pain au lait” recipe and obtained three puffy loafs of bread, left them rising for too long (i’m sure that wasn’t the only thing that was wrong with them, but they were edible and turned my curiosity on).

535832_342636085869888_54513926_n

THEN i made the no-knead bread using this recipe. contrary to many no-knead recipes and videos and such, you don’t really  need to use a castiron pot. i’m sure it plays an important role in the process, and that the bread you get by using it tastes differently and gets a different crumb and crust. however, the bread obtained just by baking on an oven tray or stone is worth the effort too.

IMG_3674

There are many cooking blogs that feature bread recipes, you can find plenty of info online, videos and such. i haven’t reinvented the wheel. however, i am very excited about the new adventure i’ll be having with and about bread.

Ingredients

– 400 ml water

– 600 g flour

– 10 g fresh yeast

– 12 g salt

Procedure

Mix all ingredients together (i was careful with the salt and yeast, so they wouldn’t touch each other, i don’t know if it’s a myth or not, i haven’t tested, but i’ve read that salt kills the yeast, so i just wanted to be safe).

Let it rise in the fridge in a covered container for 17-20 h or so.

Clumsily shaped the dough and baked it in a preheated oven at 220 degrees C for almost 1 h (till the crust turned golden). I used a pizza stone. I also used a lot of flour as the dough is quite sticky.

I had a tiny pot with boiling water in teh oven for the first 10 minutes of the baking.

That’s about it. oh, and i also mixed walnuts in one of the breads.

IMG_3905

Simt că ar trebui să spun ceva pentru că astăzi am început prima mea maia, de fapt, sper sa devina o maia, momentan ii un maglavais intr-un borcan. am incercat sa ma calmez putin, nu-mi dau seama de ce-s asa de agitata dar in fine, m-am calmat putin scriind cele de mai sus.

Am făcut pâine doar de cateva ori, de la zero . Prima dată am făcut un fel de “painici” in urma cu cativa ani folosind germeni de grau, apa si faina. Nu-mi amintesc decat ca imi era foarte foame si nu aveam mare lucru de mancare :)).

DSCN8243

cred ca treceam printr-o perioada de “detoxifiere” avand in vedere ca mancam varza si germeni de grau. dar sa trecem mai departe.

DSCN8261

La un moment dat in vara, am fost intr-o patiserie unde se vand si niste chifle cu lapte, printre altele. Am dat 2. 5 lei pe una, si o fost suficient de interesanta sa ma determine sa merg acasa si sa citesc, sa incerc sa fac si eu. Am luat o reteta de pe forum frantuzesc si am facut.  Am fost multumita de chifle, o crescut frumos, o fost pufoase proaspete (dupa ce s-o racit s-o cam uscat, dar noh, o fost ok pentru sammiches).

IMG_1752

crezand ca-s pregatita pentru mai mult, am vrut sa incerc sa fac si baghete , dar dupa ce a citit mai multe și am realizat cât de complex ii tot proces, am adaptat reteta de la painicile cu lapte si am obtinut niste franzele cu forma indoielnica, foarte aerate (de la timp de dospire foarte lung) care s-au mancat dar de la care am ramas cu o curiozitate si cu o pofta de miez umed si crusta crocanta.

IMG_2738

In cele din urma, uitandu-ma la Masterchef Australia, am vazut ca unu dintre aia de-acolo o facut paine fara sa framante aluatu’ si fara s-o coaca in oala de fonta sau cuptor de paine. Pur si simplu o facut un aluat, l-o lasat la frigider “peste noapte” si apoi l-o copt intr-o tava cu hartie de copt. Rezultatu mi s-o part foarte interesant, procesu suficient de simplu incat sa ma incumet si eu, si uite-asa am facut un fel de paine, cu o forma dubioasa, dar cu gust mult mai aproape de ce-mi imaginam, comparativ cu ce mai facusem pana atunci.

Reteta ii aici. Mi-o placut in special faptu ca n-o folosit oala de fonta cum am tot vazut in multe retete si videoclipuri. Oala aia de fonta o fost piedica principala, ca eu nu am inca una de aia, si imi parea imposibil sa fac o paine cu coaja faina daca n-am oala care sa se incinga si sa faca crispy. Is sigura ca joacă un rol important în tot procesu, și că pâinea obtinuta cu ajutoru ei are un gust diferit, ca sa nu mai zic de coaja. Cu toate acestea , pâinea obținută doar in tava normala de copt pe hartie de copt sau pe o piatra, merită efortul.

Există multe blog-uri de gătit care prezintă rețete de pâine, puteți găsi o mulțime de informații online , videoclipuri etc. N-am reinventat eu apa calda, dar am testat reteta de mai jos si am mancat rezultatu fara sa comentez.

Ingrediente

– 400 ml de apă

– 600 g făină

– 10 g drojdie proaspătă

– 12 g sare

Se amestecă toate ingredientele împreună ( am fost atenta cu sarea și drojdia , astfel încât acestea sa nu se atinga, nu știu dacă e un mit, nu am testat , dar am citit că sarea ucide drojdie , așa că n-am vrut sa risc) .

Am lasat aluatul sa creasca la frigider pentru 17-20 h.

Am modelat stangaci bucatile de aluat cu multa faina ca aluatu ii cam moale si lipicios apoi le-am copt într-un cuptor preîncălzit la 220 de grade C pentru aproximativ 1 h.  Am folosit o piatra pentru pizza si, de asemenea, un ibric cu mică cu apă fierbinte în cuptor in primele 10 de minute de coacere. Intr-una dintre painici am amestecat si niste miez de nuca.

IMG_3656

